fredag 18 juni 2021

Högar

 Jag upptäckte en sak igår om bibliotekariejobbet. Jag är omgiven av högar. Jag har aldrig riktigt tänkt på vilken stor del högar har i mitt yrkesliv.

Klass- och gruppuppsättningar som ska ut i klasserna ligger i högar, på väg...

Bokpratsböckerna samlas i bokhyllan, i en hög...

Återlämnade böcker som inte riktigt hunnit ut på återlämningsvagnen ligger i högar, på väg...

Nya böcker som ska läggas in i systemet, hamnar i en hög...

Kopierade papper till lektioner, hamnar ofta i en hög...

Alla böcker som ska läsas under sommaren ligger i en...hög 

Ja, ni fattar 🙂

Nu ska jag kasta mig ut i skuggan och läsa en bok ur min sommarbokshög, ”Fjädrar” av Jaquline Woodson.

Vad har du för böcker i din hög?

Här är min 🙂

Bild på Ninnis sommarläsningsbokhög.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.