onsdag 7 november 2018

Bokprat

Idag har jag haft ett så himla bra bokprat i en klass! Det väldigt kul när eleverna är med till 100 %, och det var de verkligen i denna klassen idag!

Linda från Kävlinge bibliotek och jag ska testa att prata bokserier en gång i månaden from 5/12 så jag började med att prata om den serien som vi ska diskutera då, nämligen Kristina Ohlssons trilogi om Eldsala. Flera av eleverna har redan läst Zombiefeber, några har även läst Varulvens hemlighet. Mumiens gåta är det inte många som läst, men reservationerna rasslade in när jag pratat klart.

En annan träff ska vi samtala om serien Skogens systrar av Petrus Dahlin, och den reservationslistan är lång nu. KUL!

De böcker jag hade planerat att prata om gick också de hem, så efter det att jag lämnat klassen så hade jag massor av reservationer även på de böckerna!

Böckerna jag tipsade om idag var:
Maffians ö av Benni Bødker
Den gömda koden av Johan Wendt
En annan Albin av Johan Unenge
Djupgraven av Camilla och Viveca Sten
Den gyllene stjärnan av Lois Lowry
Brorsan är kung! av Jenny Jägerfeld


Härligaste kommentaren var från en frustrerad elev: "Meeen du kan ju inte sluta berätta just när det är som mest spännande!!!!!"
Fast det kan jag, och det gör jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.