fredag 10 april 2015

Serier

Serier har behandlats styvmoderligt under lång tid. Tänk att det har ansetts som mindre bra att läsa serier än annan skönlitteratur. Tur att tiderna förändrats.
Jag har just köpt in fyra nya serier från Rabén och Sjögren. De är alla bra, men extra förtjust blev jag i debutanten John Holmvalls, Trollskogen. Bilder med mycket känsla av mytisk skog. Berättelserna känner vi igen, om bortbytingar exempelvis. Men så här har vi inte fått det presenterat förut.





Annette Herzog och Katrine Clante har gjort ett seriealbum för ungdomar som är helt suveränt. Det är de stora frågorna som vi alla någon gång i livet brottas med. Var var jag innan jag föddes och vad hade hänt om jag föddes i en annan familj på en annan plats, duger jag som jag är eller hur ska jag egentligen vara för att behaga, måste jag behaga??? Läs och ge bort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.