torsdag 11 januari 2018

Så är vi igång igen.

Vårterminen har precis börjat rulla igång, eleverna har bara varit på plats i två dagar. Men det märks inte i aktiviteterna runt biblioteket. Pedagogerna var på hugget redan innan jullovet och flera klasser har redan varit och lånat för att läsa någon av de titlar som vi har i klassuppsättning. Idag har jag startat upp en bokcirkel i en fyra och imorgon är det dags för samma aktivitet i en sjätteklass. Jag har lånat ut mängder av böcker för högläsning. Eleverna kommer stolt och vill lämna sina lappar där de redovisar böcker som de läst i det vi kallar julboken. Jag har hjälpt till med diktböcker till en klass och planerar för källkritikslektioner i andra klasser. Med andra ord, jag har kul på jobbet och känner mig glad. Inte illa för att vara i ett gråmulet och mörkt januari.
Vi skolbibliotekarier är också på hugget och nu finns det 36 rykande färska boktips att välja bland på vår gemensamma webbplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.