fredag 22 maj 2020

”Och jag” gånger två

Ofta när böckerna ska upp på hyllorna eller när en låda med nya böcker kommer brukar jag hitta titlar som jag vill läsa. Den här gången råkade det bli två titlar som båda slutar med ”och jag”, dessutom skrivna av två olika Karlsson. Lite komiskt ändå. Har precis läst ut Snöret, fågeln och jag som är en fin berättelse om vänskap och om den där lilla fågeln som pickar i hjärtat. Den där fågeln som säger att du inte duger och att du är konstig. Passar nog fint som högläsning för barn i lågstadiet. 

Ska nu börja med Månen, varelsen och jag, en nysläppta bok om Månne som bara vill få vara den hen är. Inte vara en pojke eller flicka, utan bara Månne. 


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.