torsdag 18 juni 2015

Allt vi säger är sant

Igår när jag cyklade hem från jobbet hade jag som vanligt något att lyssna till i min örsnäcka. Den här sena eftermiddagen var det, enligt mitt tycke, den bästa poddcasten om ungdomslitteratur. Den heter Allt vi säger är sant. Sorgligt nog visade det sig att det här var det allra sista programmet, de lägger ner podden! Lägligt talade Per Bengtsson och Lisa Bjärbo  om böcker med bra slut och hur böcker bör sluta enligt deras mening. Jag kommer verkligen att sakna podden som har funnits i nästan tre år och med något ojämna mellanrum publicerat program, 27 avsnitt har det hunnit bli.


Jag lyssnar även till Bokslukarklubben och Cirkelpodden men de har ju helt andra ingångar till barn- och ungdomslitteratur. Är det någon som kan tipsa mig om en annan podd i ämnet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.