fredag 14 februari 2014

Föräldramöten

Den senaste tiden har jag deltagit i flera förädramöten på skolan. Det är alltid trevligt och känns mycket meningsfullt. Jag tycker det är viktigt att påminna föräldrarna om hur betydelsefulla de är i sitt barns utveckling. Vilken skillnad de kan göra genom en så enkel och fantastisk sak som att läsa för sina barn. Naturligtvis delar jag också med mig av mina bokfavoriter.
Under senare år har jag också börjat propagera för att pappor måste engagera sig extra i sina söner. Läsa för dem naturligtvis men också visa på att det är viktigt att satsa på skolan. Måtte trenden att pojkar obevekligt halkar efter kunna vändas. Annars tror jag vi står inför ett stort samhällsproblem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.