tisdag 27 mars 2012

Sommarens böcker

Jag har botaniserat lite i Svensk bokhandels katalog över sommarens böcker. Som vanligt är det en hel del böcker jag blir nyfiken på, en hel del böcker jag vet att många elever längtar efter, favoritförfattare och uppföljare, här är några favoriter ur bokfloden;

Noras val, Tredje delen i Becca Fitzpatricks serie om Nora och Patch, de som läst Fallen ängel och Förlorad ängel ser säkert fram emot denna uppföljare. Titta även på fan pagen http://www.fallenarchangel.com/
















En annan trea är sista delen i Jenny Hans sommartrilogi; Sommar för evigt. Boken avslutar en fin serie om förälskelse, och att växa upp. Vi som har lärt känna Belly, Conrad och Jeremiah i böckerna Sommaren jag blev vacker och Ingen sommar utan dig undrar såklart vem av bröderna Belly väljer.











En ny bok av en författare jag aldrig hört talas om innan är Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet av Jennifer E. Smith. Boken handlar om 17-åriga Hadleys som träffar Oliver på en flygresa mellan New York och London. Låter som feelgood läsning!











Ödet är del nio i vampyrserien House of night av P.C Cast och Kristin Cast. Jag själv går inte igång så jättemycket på dessa vampyrer men jag vet att denna är efterlängtad av många på Korsbackaskolan.













Äntligen kommer en ny bok av Sarah Dessen på svenska: efter Mitt perfekta liv och Mycket mer än så (som jag skrivit om r) kommer nu Du glömde säga hej då.








Helena heter första delen i den nya serien Starcrossed och nu kommer andra delen i trilogin av Josephine Angelini; Hades. En spännande serie om gudar och gudinnor som lockar alla Twilight-fans.



Så, blir ni sugna? Alla dessa böcker är beställda till Korsbackas bibliotek och kommer någon gång under våren/sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.