torsdag 23 september 2010

Nya böcker

Jag blir fortfarande barnsligt förtjust varje gång jag får paket med nya böcker till något av biblioteken. Det bästa är såklart när det är riktiga lådor fulla, men det går nästan lika bra med well-pappinlindande boktravar. Det känns lite som julafton när man var liten. Jag vet visserligen vad jag har beställt och kan förvänta mig, men kommer böckerna vara sådär fina och bra som de verkade när jag läste om dem, kommer eleverna att vilja låna dem när jag ställer upp dem på nya böcker-hyllan eller ratas de på grund av ett fult/töntigt/menlöst omslag. Dessutom kommer böckerna huller om buller och inte i den ordning jag beställde, så jag vet aldrig riktigt vilka som är i just detta paket.

Igår fick jag en sån där stor trave böcker till Rinnebäck med många som jag verligen vill hinna läsa. Imorgon har jag några timmar tågresa som jag kan ägna åt detta. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.