tisdag 9 juli 2019

Hur gick det med utmaningen?


Innan jag gick på ledighet så hade jag bestämt att utmana mig själv under sommaren. Hur gick det med det?
Sommaren är ju inte på något sätt slut, och det är många veckor kvar av sommarlovet, men jag tänkte berätta hur det har gått så här långt.
Jag hade bestämt att jag skulle läsa en genre som för mig inte läses så mycket och även att jag skulle läsa på en plats där jag inte brukar läsa.

Målet är uppfyllt- hurra!

Vad har jag då gjort?

1. - läst seriealbum, vilket var spännande!
Jag lånade The walking dead eftersom den är populär både som serietidning och som TV- serie, och Bilbo Hobbiten. Jag gillade båda men The walking dead var bäst. Den är otroligt spännande!
Jag har inte läst serier på många år. När jag gick på låg- och mellanstadiet så var Kalle Anka på min topplista och jag läste den både som tidning och pocket, men kom sedan ifrån det. Nu kommer jag nog fortsätta med serier lite då och då.

2. - lyssnat på ljudbok på buss. Det var skönt att stänga andra ljud ute.
Ljudboken har växt för mig på senare tid och det är smidigt att kunna ta del av böcker på annat sätt än läsning med ögonen. På tåget brukar jag läsa, men på bussen blir jag oftast lite illamående när jag försöker. Då är det toppen att kunna lyssna på en bok istället.

Har du läst på något nytt sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.