torsdag 5 maj 2011

Jag saknar dig!

En av mina starkaste tonårsläsupplevelser har blivit film med biopremiär 19 augusti. Jag saknar dig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth handlar om tvillingarna Tina och Cilla, fast mest om Tina som blir kvar när Cilla blir påkörd av en bil och dör. Boken är fruktansvärt sorglig, men det finns såklart ljuspunkter och hopp trots att det borde vara helt omöjligt att överleva när ena halvan av en dör. Elin som skriver på Tonårsboken har sett filmen på Göteborgs filmfestival och utnämnde den till den finaste ungdomsfilm hon sett. Jag ska definitivt se den i augusti. Kanske ta med mig samma bokcirkelgäng som var med mig på Imorgon när kriget kom? Fast till den här kommer det behövas en hel bal hushållspapper för tårarna.
Läs boken och börja sedan längta till hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.