söndag 5 maj 2013

Elever på Korsbacka boktipsar

Ett av de bästa sätten att hitta bra nya böcker att läsa är att fråga personer i din närhet och få tips på deras favoriter. Det är ju stor chans att typ ens klasskompis eller nån i ens egen ålder tycker om ganska lika böcker som en själv. Därför kommer jag nu låta elever få tipsa om sin eller sina favoritböcker här på Biblioteksbubbel.

Så här kommer första elevtipset, det kommer från en kille som går i nian.

Vilken bok vill du tipsa om?

Shoo bre av Douglas Foley 

Varför vill du tipsa om just den boken?                                                             
Den handlar mycket om personer som har problem, är kriminella och man får liksom följa med dem på en livsresa. Den är spännande och tar som sagt upp mycket jobbiga saker men den har även en kärlekshistoria inblandad i allt detta. Jag gillade den jättemycket, jag kände igen mig mycket med personerna det handlade om. Det kändes som att jag lärde mig saker som jag kunde ha nytta av i livet, genom att läsa boken. 

Vilken bok läser du just nu?
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson. Jag har fått tips om denna bok av kompisar, dom säger att den ska vara schysst. Nån sa att de  känns som på riktigt och att man fastnar i den direkt. Jag gillar när böcker känns som att de har hänt på riktigt.
                                                                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.