måndag 19 december 2011

Dags för julledigt?

Igår var jag på konsert med min äldsta dotter. När vi stod och köade fick jag syn på en affisch med namnet Per Hammar som DJ. Hm... visst känner jag någon med det namnet? Letar febrilt i minnet. Med lätt rodnande kinder kommer jag på det! Per Hammar är en bokfigur,Tsatsikis bäste kompis i böckerna med Moni Nilsson som författare. Nu är jag för mycket bibliotekarienörd tänker jag och berättar lite generat skrattande för min dotter.
-Jamen mamma det stämmer, säger hon. Jag känner honom, egentligen heter han NN men har tagit namnet Per Hammar när han jobbar som DJ.Han gillade böckerna skarpt när han var liten.
Böcker ger avtryck och intryck.Länge leve boken!

Om du mot förmodan inte läst böckerna om Tsatsiki är de fem till antalet och är väl värda att läsa om och om igen.
Själv tänker jag unna mig en och annan vuxenbok under julen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.