onsdag 22 juni 2011

Sommar på Lackalängabibblan

Jag tittar på bilden som Christina la upp i sitt förra inlägg och önskar att det såg ut så på biblioteket i Lackalänga också. Just nu jobbar jag här från bittida till sent med att förbereda för flytt av biblioteket. Jag ska lämna den lilla lärarbostaden och flytta in i själva skolan. Till större lokaler, närmre verksamheten. Nu är det slut på lugnet om eftermiddagarna, istället kan biblioteket utnyttjas alla dagar i veckan, istället för bara på måndagar när jag är på plats.

Dessvärre har jag långt kvar innan alla hyllor gapar tomma, färdiga att skruvas loss och flyttas. Jag håller desperat på med gallring av gammalt och trasigt, så kallade hyllvärmare som står där de står, olästa flera år i streck. Många av de böcker som inte lånats på flera år är försvunna, vilket förklarar att ingen lånat dem, och då ska de plockas bort ur katalogen. Först när det är gjort kan jag börja strukturera upp och packa ner bibliotekets alla böcker. Drygt 3000 är de. Plus en del annat såklart.

Samtidigt håller förskoleklassens saker på att flyttas ner i biblioteket. Toaletten och den lilla verandan fylldes igår med leksaker, lådor, hyllor och annat. Kort sagt - det hände mycket här just nu. Och jag har inte tid att sitta här och skriva. Dags att fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.