tisdag 4 januari 2011

Gott nytt år!

Nu är det jobb igen, och jobbet varar än till påska... Och lite till, även om det är påsk osedvanligt sent i år.

Jag hoppas att ni haft en god jul och att året startat lovande. Både slutet på det gamla och inledningen på 2011 (var bara tvungen att öva) har varit en lat och avslappnad historia för min del, men nu är jag tillbaka med massor av energi. Igår tog jag hand om lådvis med böcker som vi beställt till förskolesatsningen och idag har jag gått genom en hel, överfull, hylla med böcker som stod bortglömd på Ljungennskolan. Sortera, organisera, gallra (fast det vågar jag knappt skriva). Helt enkelt göra sådant som bibliotekarier ska göra.

På måndag börjar eleverna igen och sen vet jag att det kommer gå i en rasande fart med lästeman, Skapande skola och så allt "vanligt" jobb med bokprat, informationsprat och annat prat i största allmänhet. Det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.