tisdag 7 januari 2020

Vad händer i biblioteket när eleverna är lediga?


Det enkla svaret är massor! Idag har jag bland annat förberett fem lektioner i källkritik inför tvåornas tema om rymden, plockat ihop en klassuppsättning böcker till årskurs 5, letat bilderböcker på svenska och arabiska, pysslat med Book-it, gjort en presentation om Instagram och lyssnat på en föreläsning om dyslexi. Mycket informativ om hur det är att vara elev och ha dyslexi och Adhd. Jag passar också på att komma ifatt med sånt som inte hunnits med under hösten, som denna fina vägvisare som jag hittat här https://lararenellybonner.se/ 



I morgon är det nya projekt att ta tag i, bland annat ska jag boka två författarbesök till mina tvåor och femmor, välja gruppläsningsböcker med tvåornas lärare, hitta böcker till några läsovilliga elever förbereda vårens bokprat, skylta upp i biblioteket, ta ner julpyntet, planera Läsmaraton och...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.