torsdag 5 december 2019

En vecka på nya jobbet

Hej alla biblioteksbubbel läsare!

Jag heter Emmi och är den nya bibliotekarien på Skönadalskolan. Nu har jag funnits på plats i lite mer än en vecka så det var dags att presentera mig och lite vad som händer på biblioteket just nu.

Eftersom vi i princip redan var inne i jultider när jag började så har jag mest fokuserat på biblioteksrummet och att försöka hinna träffa alla elever på skolan genom att presentera mig i klassrummen. Har redan börjat få små hälsningar på morgonen och till och med en och annan kram.

Tidigare år har det ju funnits en tävling där en kan vinna ett pepparkakshus, det var jag ju så klart tvungen att ha i år också med lite hjälp av Christina. Kan ju inte missa något så roligt! Så snart kommer små nissar att gömma sig i biblioteket.

Här är de busiga nissarna som väntar på att få gömma sig. 


Då min källkritiska idol är Jack Werner passade jag även på att gå på en föreläsning med honom i Helsingborg. Frågade till och med rektor Elin om det var okej att gå innan jag hade börjat. Han pratade mycket om varför det kan vara så svårt att vara källkritisk och avslutade med det fina citatet: "Det räcker inte bara att vara källkritisk, man behöver vara självkritisk också". 

Detta är bara några av de små saker som sker just nu. Så håll ögonen öppna efter fler uppdateringar från mig och Tussen



1 kommentar:

  1. Är Tussen bibliotekets maskot? Trevligt med ett presentationsinlägg! Det får jag också ta o göra! �� Hälsningar Charlotta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.