fredag 29 november 2019

Hejdå!

I dagarna är det tio år sedan jag började som skolbibliotekarie i Kävlinge kommun. Jag hade från början tre skolor i min tjänst, Rinnebäck, Ljungen och Lackalänga, men Rinnebäck släppte jag 2013. På sommaren 2010 startade jag den här bloggen och skrev mitt första skakiga inlägg. Sen höll jag ut under hösten. Bloggade så mycket jag orkade om mitt jobb och böcker jag läst, men det blev kämpigt. I februari 2011 kom mina kollegor med på tåget och vi kunde dela på arbetet. Så roligt det har varit! Ibland har jag bloggat flera inlägg i veckan och ibland något enstaka på en hel månad, men bloggen har alltid varit med.
Idag jobbar jag min sista dag och det är både sorgligt och spännande. Sorgligt för att jag lämnar elever och personal som jag gillar, och spännande för att jag kastar mig in i något nytt som jag tror kommer passa mig väldigt bra, men som också känns läskigt. Jag har börjat plugga och har planer på att syssla med annat när jag är klar om några år.
Jag håller tummarna för att biblioteksbubbel - min lilla bebis - lever vidare i många år till. Även om jag inte själv kommer bidra med fler inlägg (förutom de jag redan skrivit till julkalendern) så ska jag såklart fortsätta följa vad mina kollegor skriver. Och jag kommer behöva deras tips för att hålla koll på nya bra böcker till min barn.
Så, tack för mig och hejdå!

PS. Jag är bara tjänstledig tills vidare så man vet ju aldrig, men ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.