fredag 25 november 2016

Advent

I år hänger jag verkligen inte med! Det var inte länge sedan jag solade och badade och nu har plötsligt hela hösten gått och det är första advent på söndag. Dags att adventspynta, både hemma och på jobbet.

I går tog jag fram våra egenhändigt vikta adventsstjärnor och hängde upp i mediateket. Jag letade också upp lite böcker med jultema som jag ställde fram.

Sofie Berthet, författaren bakom nya fantasyungdomsboken Dimensioner har skrivit julnoveller i ett par år. Du kan läsa dessa noveller här, speciellt tycker jag om den första novellen - Julens själ.

I nästa vecka, på torsdag, kör vi igång med vår traditionella adventskalender här på Biblioteksbubbel.

Ha en härlig adventshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.