måndag 17 oktober 2016

Bladen brinner

Som vi redan skrivit om här vid ett par tillfällen har Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck startat en podd som heter Bladen brinner. De sänder varannan torsdag och i skrivande stund är två program födda. För att göra det här projektet möjligt gick de ut med ett upprop om ekonomiskt stöd och resultatet blev mycket bättre än de vågat hoppas på. Flera förlag som ger ut barn och ungdomsböcker stöttar men även privatpersoner kom med bidrag.
Det var därför som Emelie och jag satte oss på tåget mot Stockholm i torsdags eftermiddag, för att kunna vara med på en kickstarter kväll på Dieselverkstadens bibliotek ute i Nacka. Det var mingel med godis och chips. Lokalen var fylld av intresserade människor som sponsrat.
Det blev några lättsamma timmar med quiz (inte för att jag vill skryta men vårt lag vann faktiskt :). Johanna och Lisa turades om att göra  författarintervjuer med Pernilla Gesén, Ulf Stark, Linda Bondesson, Måns Jonasson och Mathilda Salmén.
Nöjda och glada skiljdes Emelies och mina vägar. Emelie för att träffa höggravid syster och jag för att hänga med min dotter, bland annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.