tisdag 17 maj 2016

Skam den som ger sig!

Alla är inte som jag, som älskar att läsa! En del tycker det är svårt och en del förstår inte riktigt meningen med varför en ska läsa böcker som inte är faktaböcker.
En tjej i femman som jag känner tycker det är klurigt och jobbigt att läsa, meningarna är långa och dessutom ska en komma ihåg berättelsen och innehållet när en kämpat sig igenom texten...
Jag har nästan slagit knut på mig för att hitta åtminstone EN bok som hon skulle kunna gilla, eller åtminstone tycka vara ok att läsa, men det har inte gått nåt vidare alls, faktiskt. Att lyssna på böcker är en helt annan sak, det gillar hon mycket!

Nåväl, denna gången föreslog jag bla "Häxboken" av Jan Kjær. Turligt nog så fanns alla tre delarna inne, så jag lånade alla tre. Hon kollade noga bland de erbjudna böckerna och valde sedan efter en lång stund just dem. Gissa om mitt hjärta nästan bubblade över av glädje när hon berättade att hon inte bara läst en, utan alla tre, på samma eftermiddag! Bara för att de var så bra och spännande att hon bara måste få läsa vidare för att se hur det gick för Mia! Nu väntar hon med spänning på nästa bok, och jag hoppas verkligen att det blir en till!

Häxboken Den svarta häxan Den nya häxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.