tisdag 4 augusti 2015

Hemligt:Jördis hjärta Harry

"För ganska längesedan var H min värsta bokstav. Nu är det min bästa. Jag har kommit på en massa saker på H som är bra: Hjärnan, Hallonkräm, Hammarby IF, Havet(att bada i-inte dricka), Hundvalpar(jag gillar kattungar mer, men ändå)Hela havet stormar, Hamburgare, och ni vet vem, så klart.

Ni vet vem, det är ju Harry förståss, Harry, från "Borttappat: Katt, Kompis , Kalsong och" Efterlysta: Harry Hansson och jag". Den som skrivit listan är Jördis.

Från att ha varit det absolut värsta Jördis kan tänka sig har Harry blivit det absolut bästa, men det är alldeles omöjligt att erkänna det "för absolut alla på planeten Jorden", skriver Jördis på en annan lista.

På jullovet har Harry Hansson och Jördis stått bredvid varandra hemma hos Harry och tittat på när någon flyttat in i Jördis hus. Då sa Harry "minä rakastan sinua" till Jördis. Det betyder "jag älskar dig "på finska. Harry har nog ingen aning om vad det betyder tänker Jördis...

Detta är en rolig bok, precis som de två andra delarna i serien. En rolig bok, men också med en del att fundera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.