torsdag 11 april 2013

Uppföljningsångest

För några veckor sedan skrev jag om Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, en osannolikt spännande bok. Läs om den HÄR. Nu har jag sett på Tonårsboken att det kommer en uppföljning under nästa år och även en filmatisering signerad Tim Burton. (Jag hoppas att det stämmer, jag har inte hittat uppgifterna på någon 100%-igt tillförlitlig sida än.) Filmen är jag SÅ GRYMT PEPPAD på! Den texten och den regisören. Kan ju bara bli bra! Boken känner jag mig lite mer tveksam till. Även om slutet var ganska öppet, så var jag på nåt sätt färdig när boken tog slut. Jag gillade att inte riktigt veta och är nog rädd att det inte kommer kännas bra att han skriver vidare. Jag hoppas innerligt att det är hans eget val, att han verkligen har en bra tanke, så att det inte är förlaget som vill krama ur så mycket det går ur succén med första boken. För kommer det en fortsättning så måste jag ju fortsätta läsa. Så är det bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.