tisdag 23 april 2013

Bokjuryns vinnare!

Nu har 2012 års bästa böcker, enligt Bokjuryn, presenterats. Ingen är väl förvånad att hitta ett par böcker av Martin Widmark bland de tio böckerna för 6-9-åringar. Inte heller Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren var väl ett så förvånande val på ungdomssidan. Och till min stora glädje så fanns även Miss Peregrines hem för besynnerliga barn med på den listan. För mellanåldern hittar vi bland annat Mårten Melins Jag är Love och Ingelin Angerborns Månfågel. Böcker som ständigt är utlånade. Plus, såklart, Mannys manöver (Dagbok för alla mina fans). Hela listan hittar du HÄR, och HÄR kan du se presskonferensen där vinnarna presenterades.

Jag hade tänkt göra en liten utställning av de vinnande böckerna här på Lackalänga, men det visade sig att majoriteten av dem var utlånade. Lite irriterande för att min plan gick om intet, men såklart glädjande att böcker är populäraoch lånas även här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.