måndag 11 mars 2013

Boken på duken


Under denna vecka mellan den 11 -16 mars så pågår Barn- och ungdomsfilmfestivalen BUFF i Malmö.

Genom länken nedan kan du ta del av årets program:
 
På torsdag (den 14 mars) håller BUFF I Svenska Filminstitutetsskolbiodag och den ska jag besöka.
Så här står det bla på Svenska Filminstitutets hemsida om temat och målet med denna skolbiodag:
 

”Hur kan film i skolan - förutom att vara en stark upplevelse både konstnärligt och emotionellt - främja inlärningen av läs-, skriv- och språkfärdigheter? Det och mycket mer ska diskuteras på årets Skolbiodag på Buff. Temat är Boken på duken och hela dagen kommer att gå i läsfrämjandets tecken"
 
Jag tycker det låter spännande och lärorikt, jag har tidigare arbetat med pedagogiska projekt där vi använt oss av böcker och film, vilka har blivit mycket lyckade. Jag känner på mig att jag kommer återvända till biblioteket fullproppad av inspiration och med idéer till nya läsfrämjande projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.