fredag 8 mars 2013

Bokstressen

Många tror att bibliotekarier ägnar all sin tid åt att läsa böcker, och möjligtvis även låna ut dem. Åh, vad jag önskar att det vore sant just nu. Jag har sånt sug efter att läsa. Bara sjunka ner i min fåtölj hemma och suga i mig böcker. Det har kommit så himla mycket spännande medan jag var föräldraledig och tiden nu räcker bara inte till att läsa ikapp. Jag har en hög i bokhyllan som jag lånat hem från jobbet och den tyckas bara öka i omfång efter hand som fler och fler böcker pockar på uppmärksamhet. De står där på hyllan och ropar, gnäller, viskar: LÄS MIG, läs mig, l ä s m i g!
Jag vet att man inte ska skoja om sådana saker, men om jag skulle bli utbränd, gå in i väggen, eller vad det heter nuförtiden, så skulle det troligen vara på grund av alla olästa böcker.

Läst den här veckan (bland annat):
Ehring: Här vill hundar inte bo
Funke: Spökriddaren och hans väpnare
Höjer: Cirkusdeckarna och fjällmysteriet
Kjär: Den magiska hjälmen
Nordin: En sekund i taget

Jag har plockat med mig ytterligare någon bok idag och hoppas hinna läsa lite (eller mycket) i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.