fredag 8 februari 2013

Fotbollsfantasi

Igår var jag med på ett föräldramöte på Rinnebäck och pratade om högläsning. Då passade jag på att tipsa om några bra och roliga högläsningsböcker. Ett av mina tips var för de inbitna fotbollsfantasterna. Lilla Landslaget av Erik Linjeman (Kan det vara ett taget namn?). Boken handlar om de två syskonen Gustav och Märta som flyttar till en ny stad. Där ber de genast om att få vara med i fotbollslaget. Men tränaren har favoriter och tillsammans med några i laget bryter de sig ur och startar ett eget fotbollslag.
Såväl namn som bilder flörtar vilt med den vakna läsaren som förväntas känna igen tränare och spelare från landslagen. även om jag inte är någon fotbollsfantast hade jag ganska kul när jag läste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.