tisdag 14 februari 2012

Slutspurt

Nu har jag hållit det sista bokpratet för detta lästema - alla Lackalängas och Ljungens klasser har fått ett besök och en massa bra boktips för att inspirers att läsa så mycket som möjligt. Det har varit intensiva veckor, men väldigt roligt. Det finns nog inget bättre än att efter ett bokprat höra "Åh, den vill jag läsa!", eller "Jag kan inte bestämma mig, jag vill läsa allihop!" eller "Får jag låna den nu direkt?".

På torsdag är det dags för sluträkning och först då har jag en aning om hur det har gått. Jag är väldigt spänd på resultatet. Hur mycket tid kan egentligen eleverna lägga på läsning under fyra veckor? Det hade varit kul att veta vad som är egen tyst läsning och vad som är högläsning, vad som är läsning hemma respektive i skolan, men jag kommer att ha tillräckligt mycket siffror att sammanställa utan att få så detaljerade data från lärarna.

På fredag är det dags att meddela resultatet till alla elever. Det brukar bli glädjefnatt på den vinnande skolan. Jag förväntar mig inget mindre i år. Speciellt inte som de får fira med ett härligt sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.