tisdag 21 februari 2012

Slutspurt 2

Det är ju slutspurt för mig också. Detta är min sista vecka på jobbet innan jag tar lång"ledigt" för att ta hand om bebis. Spännande och lite konstigt ska det bli. Förra veckan var ett enda långt kakkalas när jag bjöd på hej-då-fika på alla mina tre skolor och nu är det lov-lugnt överallt istället. Tid och ro att städa ur skåp och rensa bort alla att-göra-lappar, avsluta och överlämna till vikarie. Skönt att få pyssla i min egen takt, som kanske är lite makligare än den brukar vara, och jobba mig fram till en känsla av att "NU är jag klar här, för ett litet tag".

Den som kommer att över mina skolor medan jag är borta är Jens, som ju bloggat här förr om ni minns. Han hade ett vikariat på Korsbacka- och Dösjebroskolorna tidigare och är just nu på Kävlinge bibliotek som barnbibliotekarie. Det kommer bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.