torsdag 17 september 2020

Faktaboksläsning

 Förra veckan hade jag med mig boken "Jordens fantastiska byggen" av Jens Hansegård till Skattkistan när jag kom för att avlösa personalen för konferens. Jag och några barn satt som klistrade och läste och pratade om det vi läste om hur länge som helst! 

Att läsa faktaböcker högt är nytt för mig, jag har föredragit bilderböcker, men faktaböcker är kul! Så idag var det dags för mer faktaboksläsning på Skattkistan. Härliga ”Råttsvansarna” av Anna Hansson bjöd på skratt och förundran hos barnen idag. ”Tänk att en råtta kan simma under vatten i 5 minuter!” ”Blä, vad äckligt att äta tvål!” ”100 ungar på ett år! Vad jobbigt att passa alla!” #skolbibliotek #faktaläsning #allläsningräknas

Så kul att upptäcka nya saker hela tiden! *Undrar vilken bok det blir nästa gång?*







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.