fredag 21 juni 2019

Att läsa på olika platser

Hur och var brukar du läsa?
Liggandes i sängen/soffan eller sittandes i en skön fåtölj?
Nu under sommaren kanske du ligger och läser i en hängmatta, på stranden eller sittandes under ett träd?
Oavsett om man läser med ögonen eller öronen så är läsning utomhus, enligt mig,  en skön och avkopplande aktivitet. 
På stranden hör en skvalpet ifrån vågorna, och kanske ett och annat skri från fiskmåsar och i trädgården prasslet ifrån lövverken, bin och humlor som surrar, fågelkvitter  och grannars aktiviteter. 
Under större delen av året sker den mesta av min läsning på tåget eller i en fåtölj. Nu är det snart semester och i år tänker jag utmana mig själv!
Dels med att läsa någon genre som jag normalt inte brukar läsa, men även på någon plats där, för mig, läsning inte brukar ske. 
Det borde väl vara genomförbart under en sommar? 
Jag återkommer och berättar hur det hela avlöpt!

Bildresultat för sommarläsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.