torsdag 23 maj 2019

Sommarbokprat

Jag brukar erbjuda bokprat inför sommarlovet för elever i klass sju och åtta. Detta med förhoppningen att eleverna lånar och läser böcker på lovet. Lärarna har bokat in bokprat både för svenska och engelska böcker och hittills har de flesta elever i de klasser jag träffat lånat varsin bok att läsa i sommar.

De böcker som har varit mest populära hittills är:
Vilse av Karina Berg Johansson
Snabba cash av Jens Lapidus
Idag är allt (The sun is also a star) av Nicola Yoon
Ondskans son av Sally Green

Idag är allt (The sun is also a star) hade biopremiär i förra veckan. Många ville läsa boken efter att jag berättat om den och visat filmtrailern. Ondskans son har en bra boktrailer som jag brukar visa när jag pratar om den boken. Det brukar bli bra att mixa bokpraten med film- eller boktrailers från youtube.

Här är högen som jag precis pratade om:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.