fredag 25 september 2015

Back in business

Efter 11 månaders högst frivillig föräldraledighet och 1,5 månads hyfsat ofrivillig sjukledighet så är jag nu äntligen tillbaka. Mina kollegor har gjort en stor insats för att försöka hålla "mina" bibliotek flytande sedan terminen började, men det är ändå en del att göra för att få dem funktionsdugliga. Den här veckan har jag framförallt städat och försökt få rätt på alla inloggningar och lösenord. Det är märkligt att det ska vara så svårt att göra en lista över alla viktiga inloggningar innan en går på ledighet, så att det går lite lättare att komma tillbaka.

Jag ligger lite back med barn- och ungdomsbokläsningen, men jag ser fram emot att dyka ner i årets utgivning och försöka läsa ikapp en del. Det finns en viss otålighet och iver bland lärarna på mina skolor att jag snarast kommer igång och börjar bokprata, så nu gäller det att ligga i. Snart, snart är jag nog på banan igen och kan inte ens komma ihåg hur det var att gå hemma och skräpa!

Kul att vara tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.