onsdag 22 augusti 2012

Full fart!

Skolstart! Det är roligt att se skolan fyllas av folk; många nya elever(Korsbacka har 6 sjuor i år)och även lite ny personal! Nu händer det mycket! Ny elever ska registreras och behöver hjälp att låna, sjuorna ska ha biblioteksvisningar, alla ska låna böcker, elever som behöver inläst material, samarbeten med lärare ska planeras, nya böcker som ska registreras, beställa böcker.... Och jag gillar det! Gillar när det är full fart och händer mycket. Gillar när biblioteket är fullt av folk. Jag har haft långledigt i sommar (jätteskönt!) men nu är det faktiskt roligt att vara igång och jobba igen. Självklart har jag läst mycket också;

Jellicoe Road - åh, vad den var bra! Jag har läst som mycket om den här boken som nästan är sönderälskad på många bokbloggar och hade höga förväntningar och jag gillade den verkligen.








 Matchad - dystopier har blivit väldigt populärt, och även jag gillade denna bok som är första delen i en triologi.









Delirium- Sträckläste! även detta en dystopi, ett USA där kärlek betraktas som en sjukdom, liknar Matchad lite men är ändå så mycket mer. Spännande och romantiskt. Även detta är första delen i en trilogi.

 






Valarnas sång; Jättefin bok om en flicka vars mamma hamnar i koma, hon är utlämnad till sin styvfar som hon inte vill tycka om (fast han är jättesnäll och bästisen sviker. En ljuspunkt är projektarbetet om valar med klasskompisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.