måndag 14 maj 2012

Sista sommarboken

Nu har jag läst tredje och avslutande delen i Jenny Hans sommartriologi; jag har skrivit om första boken ”Sommaren jag blev vacker” och andra boken ”Ingen sommar utan dighär. Den trejde delen Sommar för evigt har inte kommit på svenska än så jag läste den på engelska. Två år har gått och Belly och Jeremiah har hållt ihop och går nu på samma college. Belly är mycket med Jeremiah och hans vänner och man märker hur hon är sugen på att få egna vänner och komma ut på lite egna äventyr. Men hon älskar Jere och ser sin framtid tillsammans med honom. Efter att han bekänt att han varit otrogen friar Jeremiah till Belly och hon säger ja. Hon är 19 år och ska gifta sig. All tycker förstås att de är för unga och att de borde vänta, särskilt Bellys mamma har svårt för det kommande bröllopet och säger att hon inte tänker gå. Belly är ledsen över detta och när Conrad till sist erkänner att han fortfarande älskar henne växer sig hennes tvivel allt starkare. Vem av bröderna Belly till slut väljer? Nä, det tänker jag inte tala om – du får faktiskt läsa boken… Boken är inte riktigt lika bra som de två första i serien, och hoppen i tid kan ibland bli lite förvirrande. Men har man läst de andra två och vill ha en dos sommarromantik ska man såklart läsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.