tisdag 18 januari 2011

Lite borta

har jag varit, men är tillbaka igen. Mer eller mindre. En missad vecka i början av terminen är aldrig bra, men det är bara att kasta sig huvudstupa in i uppgifterna.

Det är dags för Lästema på Rinnebäck med start redan på måndag och tanken är att jag ska hinna besöka alla klasser under temats fyra veckor för att bokprata. Det blir många bokprat det, men borde gå bra. Annars har inte jag några specifika uppgifter att ta hand om under temat, men det blir alltid lite extra behov av boktips när eleverna får mer tid till läsningen. En spännande aktivitet under temat är läs boken - se filmen som vi hoppas att många klasser ska vilja göra. Klassen får lyssna på en bok under temats första veckor och under sista veckan kan man se filmen. Intressant att diskutera hur bok och film skiljer sig åt, i handling och berättande.
Själv ser jag kanske mest fram emot lästemats inledning, men vad det är avslöjar jag inte här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.