tisdag 21 december 2010

Nu är julen här...

...och den vara ända till fastan, har jag förstått. Fyra omgångar långdans har nu ringlat sig genom biblioteket på Ljungenskolan och det börjar bli dags att knyta ihop den här terminen.
Det brukar ju vara populärt att göra listor såhär mot slutet av året, men det tänkte jag faktiskt inte göra. Jag ska unna mig att vara lite lat denna årets sista arbetsdag och bara njuta av tanken på en nästan två veckor lång ledighet, samt av insikten att det inte blir mörkare än såhär. Från och med nu kommer ljuset sakta tillbaka. Och vad kan bättre symbolisera detta än att solen strålar från en klarblå himmel, snön gnistrar och alla är goda och glada ända in i själen.

Jag vill passa på att önska alla läsare en riktigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.